Repüléstörténeti kiállítás

Ma egy kicsit másképp alakult a napunk, mint eredetileg terveztük. Tegnap kapott Péter egy e-mailt, hogy szombat délután szakdolgozattal kapcsolatos konzultációs lehetőségük lesz a Műegyetemen. Miután reggel a fiúk elmentek a cserkészekkel a templomkertet rendezni, arra gondoltunk, hogy szervezünk nekik egy vonatos kirándulást, úgyis szép időt jósoltak mára. Eddig úgysem nagyon vettük igénybe a nagycsaládos kedvezményt. Aki esetleg nem tudná: vonatra és távolsági buszra legalább 3 gyerek esetén mindenkinek 90%-os kedvezmény jár. A négyünk vonatjegye (6 éves korig nem kell jegy) kevesebbe került, mintha Péter egyedül ment volna.

Gyorsan rákerestem a neten, hogy milyen kiállítás lehet, ami viszonylag közel van, rövid idő alatt végigjárható és a gyerekeket is érdekelhetné. Az Europark Centerben találtam egy interaktív repüléstörténeti kiállítást, amit október 11-28-ig lehet ingyenesen megtekinteni.

A fiúk időben megjöttek, de közölték, hogy nem akarnak jönni. Enyhe szülői ráhatás következett: “Már pedig megyünk és kész.” 🙂 Gréti fél 12-ig aludt délelőtt, így a déli vonatot csak nagy rohanás után sikerült elcsípnünk. Buszozás és villamosozás után megérkeztünk a BME épületéhez, ahol kiderült, hogy a konzulens a megadott időpont előtt elment. 😦

Mikor már egy csomó vonaljegyet lyukasztottunk, akkor szóltak a metro bejáratánál álló ellenőrök, hogy miért nem vetünk családi jegyet. 😦

A BKV oldalán ilyet nem találtam, de csoportos jegyet igen. Biztos igénybe vesszük a következő hasonló utazáson. Jó tudni, hogy ilyen is van. És ráadásul nem csak családok vehetik igénybe.

Budapest csoportos 24 órás jegy

Ára: 3 100 Ft

Érvényes a feltüntetett kezdő időponttól – melyet az utas határoz meg (hónap, nap, óra, perc) – számított 24 órán át, korlátlan számú utazásra a BKK Zrt. által megrendelt személyszállítási közszolgáltatások járatain, villamoson, trolibuszon, földalattin, metrón, fogaskerekűn és munkanapokon a hajó vonaljáraton a vonalak teljes hosszán, autóbuszon, HÉV-en, valamint a MÁV meghatározott vonatain és a VOLÁNBUSZ kijelölt elővárosi járatain Budapest közigazgatási határáig. A jegyet legfeljebb 5 fő együtt, egy járműben (szerelvénynél egy kocsiban) történő utazásnál veheti igénybe.
A jegyet ellenőrzéskor fel kell mutatni, és az ellenőrzést végző személy kérésére át kell adni.
A jegy elővételben is megváltható.Visszaválthatóság: csak érvényesség kezdete előtt váltható vissza (részletes szabályozás)

Irány az Üllői út! A fiúk kipróbálták az összes használt BKV jármű kapaszkodójának terhelését. De azért sikerült épségben odaérnünk. A képeken megtekinthetitek a kiállítást, ami egyébként nem volt annyira nagy szám, de a gyerekeknek tetszett. Pár éve volt Győrben egy hasonló kiállítás Leonardo da Vinci találmányaiból, az szerintem sokkal érdekesebb és nagyobb szabású volt.

Este otthon Krisztián azt mondta: “Anya! Minden hónapban elmehetnénk így kirándulni.” (Ő tiltakozott legjobban délelőtt. :-))