Menütervezés neten és papíron

Múlt alaklommal arról is beszélgettünk a baba-mamás összejövetelen, hogy mennyire megkönnyíti a dolgunkat, ha megtervezzük a következő heti menüt. Találtam egy olyan oldal, ahova saját recepteket is fel lehet tölteni és a heti menüt ezekből és többi receptből összeállítani. A bevásárló listát ki lehet nyomtatni vagy magadnak elküldeni e-mailben. Ha már úgyis főz az ember, akkor érdemes fotózni és leírni a receptet, így később már sokkal könnyebb dolga van, hiszen azokat az ételeket érdemes feltölteni, amiket általában főzni szoktunk.

Az oldal:
http://www.gourmet7.hu/

Kipróbáltam, feltöltöttem egy receptet és e-mailben küldtem a bevásárlólistát. Kiválóan működik és ráadásul így semmit se felejtünk el a bevásárlásnál.

Tippek:

1. Érdemes a kiválasztott étel receptjére a neten rákeresni és kimásolni, illetve szájunk íze szerint módosítani, így sok időt takaríthatunk meg.

2. A fagyasztható ételekből én többet szoktam készíteni és kisebb adagokban lefagyasztani. Legutóbb pl. előre megterveztem a menüt,1 nap alatt bevásároltam és főzőcskéztem, utána pedig 2 hétig ezekből az alapanyagokból főztem készre az ételeket.

3. Emlékszem, hogy régen anyukám a hét minden napjára valamilyen típusú ételt (pl. tészta, főzelék) készített, így sokkal kevesebbet kellett gondolkodni, hogy mi legyen az ebéd.

4. Egy régi bejegyzésemben találtok egy letölthető listát és további tanácsokat a bevásárláshoz.

5. A hűtésről és fagyasztásról pedig itt írtam.

Aki jobban szereti a hagyományos tervezést, annak is mutatok néhány ötletet:

menu-board-for-tcmforrás

2forrás

menu board 009

forrás

24d269c56dfbf7184832d36dcff17999

forrás

DIY Menu Board-014

forrás

Remélem lányok, hogy hasznos segítség lesz Nektek!

aláírás

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

