Mandulás keksz

mandulas keksz

Az idei évben már kezdtek teremni a mandulafáink, egy nagy tállal szedtek össze a fiúk. Ebbe a sütibe szinte az egész éves termésünk belekerült. Kimaradt egy csomó tojásfehérjém és ahhoz kerestem valami receptet, de aztán szokás szerint más lett belőle. A férjem szerint annyira finom lett, hogy nem lehet abbahagyni az evését.

8 tojásfehérje
40 dkg őrölt mandula
30 dkg porcukor
10 dkg liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
10 dkg vaj
1 Bourbon vaníláscukor
néhány csepp keserűmandula aroma

Elkészítés

A tojások fehérjét kemény habbá vertem egy csipet sóval. Apránként hozzáadtam a cukrot, a vaníliáscukrot, majd belekevertem a mandulát és a lisztet (amibe előzőleg elkevertem a szódabikarbónát), végül a nagyon puha vajat óvatosan hozzákevertem.

A sütőt előmelegítettem 180°-ra, a masszát nyomózsákba töltöttem és diónyi halmokat nyomtam sütőpapírral bélelt tepsibe.
Addig sütöttem, amíg a széle körben barnulni kezdett, ekkor a közepe lágyabb maradt. Amelyik tovább sült, az ropogós lett belül is. Kb. 120-130 db lesz belőle.

Remélem Nektek is ízleni fog!

aláírás

Vélemény, hozzászólás?

