Rózsa szelet

Kivételesen legutóbb nem a neten keresgéltem új sütirecept után, hanem elővettem a Nagy süteménykönyvet és ott találtam egy finom, kiadós diós sütit. Mivel sok dió és baracklekvár van benne, nagyon emlékeztet az íze a zserbóéra. Hogy mitől rózsa szelet, arra nem jöttem rá, de a fotózáskor Gréti rózsás játék tányérkájára tettem, hogy legyen a képen rózsa is. 🙂

DSCN0453

Hozzávalók:

Tészta:

  • 46 dkg liszt
  • 18 dkg Rama
  • 15 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 cs sütőpor
  • 1 citrom héja és leve
  • 2 ek. kakaó

Lapok közé:

  • lekvár
  • dió

Tetejére:

  • 3 tojássárgája
  • 1 cs vaníliáscukor
  • 15 dkg porcukor

Elkészítése:

  1. A tésztához valókat összegyúrjuk, 3 részre osztjuk, az egyik laphoz hozzáadjuk a kakaót is.
  2. Először a világos tésztát sodorjuk ki, tepsibe rakjuk (én gáztepsit használtam), megkenjük lekvárral majd megszórjuk a fele dióval. Utána jön a kakaós tészta, majd újabb lekvár és a maradék dió, végül a harmadik tészta kisodorva.
  3. Légkeverésen 180 fokon megsütjük. Mielőtt kisült a tészta 3 tojássárgáját a vaníliáscukorral és a porcukorral jól kikeverjük. A sütemény tetejére simítjuk és kikapcsolt sütőben száradni hagyjuk.
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

