Reszelt túrós süti

Ismét egy ősrégi receptet vettem elő. Még fősulis barátnőmtől kaptam a receptjét, picit módosítottam rajta. Kevesebb cukor és egy pici só is került a tésztájába. Nekem még így is elég édes. Szerintem sokat dobhat rajta egy kis citromhéj is. Nálam nyerő, kakaós és túrós is. 🙂

Tészta: 40 dkg liszt, 10 dkg porcukor, 25 dkg margarin, 1 tojássárga, fél cs. sütőpor, 3 evőkanál kakaó. Ezeket összegyúrjuk és két részre osztjuk.  A tésztagombócokat betesszük a fagyasztóba egy éjszakára. (Én a könnyebb kezelhetőség és a gyorsabb átfagyás miatt 4 gombócot készítettem és csak 1 órára tettem, de így is jó lett. A lényeg, hogy könnyen lehessen reszelni.)

Töltelék: 1 kg túró, 3 tojássárgája, 20 dkg porcukor, 4 tojásfehérje habbá verve.

A fagyott tészta felét egy nagyobb méretű tepsibe reszeltem káposztareszelő segítségével. Rásimítottam a túrós krémet, majd a tészta másik felét is ráreszeltem.

Légkeverésen 180 fokon 45-50 percig sütjük.

Kezdők is bátran nekifoghatnak, nem nehéz és gyorsan kész, mosogatni se kell sokat utána, mert nem kell nyújtani.

DSCN0450[1]

 

Jó étvágyat kívánok!

aláírás

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

