Chips krumpliból mikróban sütve

A Pinterest-en nézelődve bukkantam a mikróban készíthető igazi krumpli chips receptjére. Nagyon megörültem neki, mert nem szeretem, ha a gyerekek a bolti változatot fogyasztják (szerencsére csak évi 1-2 alkalommal). Az otthon olajban sült változat is egészségtelen, nem is szoktam készíteni. A sült hasábburgonya helyett sütőben szoktam hasonló köretet készíteni. Ehhez viszont most csak egy leheletnyi olívaolajat használtam.

Az eredeti recept itt található.

Az ropogós krumpli karikák titka az, hogy uborka szeletelőn nagyon vékonyra kell vágni, majd papírtörlővel teljesen szárazra kell törölni a szeleteket. A tányért vékonyan ki kell olajozni. Én ehhez papírtörlőt használtam. Rátettem a szeleteket egy rétegben és 800 watton 4 percig sütöttem, majd a másik oldalukra fordítottam és további 1-1,5 perc alatt finom ropogós chipseket kaptam. Tetszés szerint lehet sózni, fűszerezni.

Jó étvágyat kívánok!

aláírás

Vélemény, hozzászólás?

