Túró Rudi

Úgy látszik mostanában nosztalgiázom, mert megint egy olyan receptet vettem elő Gréta szülinapjára, ami a receptfüzetem legelején található. A dátum ne tévesszen meg senkit, pont egy hónappal előtte sütöttem újra sok év után. Akkor fotóztam, hogy majd felteszem a receptet, de aztán elmaradt.

Nagyon szeretem a túrós sütiket, de azok közül is ez a kedvencem. Ami lemaradt róla, az a csokimáz, de anélkül is nagyon finom.
100_0213Tészta:
40 dkg liszt
15 dkg vaj
1 tojássárgája
1 ek. cukor
2 ek. kakaópor
késhegynyi szódabikarbóna
1 dl tejföl

Töltelék:
50 dkg túró (legutóbb 20 dkg-mal több volt)
4 tojás sárgája
20 dkg cukor (én ezt drasztikusan csökkenteni szoktam)
3 ek. búzadara
1 cs. vaníliáscukor
1 bio citrom reszelt héja
10 dkg vízbe áztatott mazsola kinyomkodva
5 tojás felvert habja

A tésztához valókat összegyúrjuk és kétfelé  választjuk. A cipókat akkorára nyújtjuk, hogy az őzgerincsütőket kibélelve mindkét oldalon jócskán túlnyúljon. Ez kb. 35×40 cm-es téglalapokat jelent.
Tipp: Én úgy tettem bele a formába, hogy vágtam egy-egy darabot sütőpapírból és a kinyújtott tésztára helyeztem. Gyorsan megfordítottam a nyújtólapot (szilikont használok) és lehúztam a tésztáról, majd beletettem a formába. Így még vajazni se kell az őzgerincsütőket és a végén a kiborítás és a mosogatás is egyszerűbb.
A töltelékhez krumplinyomón átnyomtam a túrót, hozzáadtam mindent a tojáshab kivételével és kikevertem. Legvégén pedig óvatosan hozzáadtam a habot. Ketté osztva belekanalaztam a tésztával kibélelt formákba.
A tészta két kilógó végét egymásra hajtottam, hústűvel sűrűn megszurkáltam és légkeverésen,180 fokon megsütöttem.
Ha kihűlt bevonható csokimázzal is.

Jó étvágyat kívánok!

aláírás

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

