Meggyes-kókuszos sütemény (tejallergiásoknak készült változatban is)

Éppen 20 éve lesz, hogy ezt a receptet egy régi tanítványomtól kaptam. Az eredeti még azon a kockás papíron került a füzetembe, amire írták. Régebben sokszor sütöttem, most a Baba-Mama Közösségbe vittünk belőle, kicsit megreformálva, hogy a tejallergiás gyerekek is megkóstolhassák. Kinézetre nem olyan szép, de gyorsan elkészülő, ízletes sütemény.

100_0470

Az eredeti recept:
25 dkg lisztet elkeverek egy mokkáskanál szódabikarbónával és 10 dkg porcukrot, 10 dkg vajat, valamint 3 tojássárgáját gyúrok hozzá. Ha szükséges, kevés tejfölt is tehetünk hozzá. Ha összeállt, nemes egyszerűséggel belenyomkodjuk egy tepsibe. (Az enyém 20×30 cm-es). Vékonyan megkenjük sárgabarack- vagy meggylekvárral.
Ezután megszórjuk kimagozott meggyel.
A 3 tojás habját 10 dkg cukorral kemény habbá verjük, óvatosan belekeverünk 10 dkg kókuszt és a meggy tetejére simítjuk. Lassú tűzön sütjük.

Az én tejmentes változatom:
Finomliszt helyett teljeskiőrlésű tönkölylisztet, vaj helyett Liga margarint használtam. A tejfölt rizstejjel helyettesítettem, de szerintem kevés víz is jó, de általában nem is kell semmit hozzátennem. A cukrot 7-8 dkg-ra csökkentettem a tésztában és a habban is, valamint felét nyírfacukorral helyettesítettem. Baracklekvárt és meggybefőttet tettem az elősütött tésztára (10 percig 180 fokon légkeverésen sütöttem csak a tésztát). Majd 160 fokon további 25 percig sült töltelékkel együtt.

Tipp: bármilyen savanykás gyümölccsel elkészíthető (én ribizlivel próbáltam).

Jó étvágyat kívánok!

aláírás

2 thoughts on “Meggyes-kókuszos sütemény (tejallergiásoknak készült változatban is)

Vélemény, hozzászólás?

