Kürtős kalács

Már az első erdélyi kirándulásunk óta próbálok sütőben olyasmi kürtős kalácsot sütni, amilyet ott ettünk a Szent Anna tónál. Persze tudom én, hogy nem lesz olyan, mint a parázson sült, de szerintem így elkészítve azért erősen megközelíti, annál minden esetre sokkal finomabb, mint amiket kürtős kalács néven árulnak.

Egyébként először a mini sütőfával próbálkoztam, amit Erdélyből hoztunk. Azt egyébként a hozzáadott recept szerint olajban  kellett volna sütni a hozzá való tepsiben, de azért ilyen merényletet nem akartam elkövetni sem a kalács, sem magunk ellen. Ezért inkább őzgerincsütő hátán sütöttem. Igaz, nem lett az alakja kürtős, de olyan sokáig úgy sem maradt meg, hogy nézegessük. 🙂

Eddig több különböző receptet kipróbáltam (nekem egyébként nem ez ízlett a legjobban), viszont az elkészítés módja miatt Limara receptjét használtam. Óriás papírkéztörlő hengereit tekertem be alufóliával, nekem így 7 darab lett belőle. Lehet, hogy legközelebb kipróbálom másik tésztarecepttel.

Vélemény, hozzászólás?

