Lasagne házi tésztából

Mindegyikünk szereti a tésztákat, egyik kedvencünk a lasagne. Régen dobozosból készítettem, de házi tésztából sokkal finomabb.

A tészta elkészítése:
Nagy levegőt vettem (nagyon régen gyúrtam már tésztát), majd 30 dkg lisztet 3 nagyobb tojással és sóval jó alaposan tésztává gyúrtam. Ez egy elég kemény tészta, nehezen nyújtható, de legalább nem ragad. Négy részre  vágtam a tésztát,  hagytam pihenni konyharuha alatt kb. 20 percet (könnyebben nyúlnak utána a szálak). Ezalatt elkészítettem a szószt. Aztán nyújtani kezdtem a tésztagombócokat. Fontos! A lapokhoz vékony tészta kell (1-2 mm-es), mert nagyon megdagad. A négy lapot kinyújtottam olyan vékonyra, amilyenre csak tudtam és akkorára vágtam, hogy a jénai tálba beleférjen. A maradékokból pedig középre kerül még egy réteg tészta.

Az így készült lapokat  rétegeztem a szósszal (Az alsó és a felső réteg is szósz legyen!), majd a tetejére  kb. 15 dkg sajtot reszeltem. Légkeverésen 45 percig sütöttem, de kb. félidőnél letakartam a tetejét sütőpapírral.

Szósz:
Két nagy fej hagymát és 3 gerezd fokhagymát összeaprítottam és kevés olívaolajon párolni kezdtem, majd hozzáadtam 60 dkg darált húst és fehéredésig pirítottam. Nyakon öntöttem 8 dl házi paradicsomlével, sóztam és fűszereztem borsikafűvel, oregánóval és bazsalikommal. Jó sűrűre bepároltam sokáig rotyogtatva.

Mikor már magától főtt (Ákosom szerint felesleges dolog főzni, mert úgyis fő magától az étel. :-)), elkészítettem a besamel mártást, bár azt eredetileg az olaszok nem rakják bele, de szerintem így selymesebb íze van a szósznak.

Besamel mártás:
6 dkg vajat megolvasztottam egy kisebb lábasban, hozzákevertem 6 dkg lisztet és enyhén megpirítottam, majd felöntöttem 6 dl tejjel. Állandó keverés közben sűrűre főztem. Én hozzákevertem a paradicsomoz szószhoz, de felváltva szokták rétegezni.

Tipp:

1.) A mártásokat, tebegrízt, habarást egy ilyen habverővel szoktam keverni (ha a kis kuktámtól visszakapom), így soha nem lesz csomós.

2.) Az elkészített tészta jól fagyasztható sütés előtt. Fóliával béleljük ki az edényt, készítsük el a tésztát. Tegyük edénnyel a fagyasztóba, majd ha megfagyott, emeljük ki és legközelebb már csak át kell tenni a sütőtálba és megsütni.

Jó étvágyat kívánok!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

