Keresztszemes és goblein hímzés

Még általános iskola alsó tagozatában tanultunk keresztszemes hímzést készíteni. Aztán nagyon sokáig nem foglalkoztam vele. Mikor Krisztiánnal otthon voltam GYED-en, akkor kezdtem gobleinezni. Az első munka amit készítettem egy kb. 20×25 cm-es kép volt és egy templomot ábrázolt, ezt kereteztetés után a bérma keresztanyámnak ajándékoztam. Utána egy párnát készítettem, aminek az alapját kézzel festették, a nappalink kanapéján használjuk azóta.

Készült még egy párna előre nyomott képből a hálószobába is:

A Fürge Ujjak egyik régi számából leszámolásos minta alapján hímeztem:

Ezt a hímzést már sok éve kezdtem, már csak egy kis munka lenne vele, de valahogy nem jutok a végére. 🙂

Interneten talált keresztszemes minta alapján készült a kulcsos kép, ami most a hálószobánk falán lóg:

Húsvétkor szoktam kitenni ezt a hímes tojást ábrázoló képet a tojásfa mellé. A vásznat fekete teába áztattam hímzés előtt, akárcsak a kulcsos képen, attól tűnnek réginek.

Zsákvászonra hímeztem a kettőnk monogramját:

A legutolsókat 3 példányban készítettem, az első Hannáé lett, a nevét is ráhímeztem. A másik kettő a fiúknak készült (név még nincs rajta) és még nem tudom, mi lesz belőle, de valószínűleg imakönyv borító vagy pedig a keresztelési és elsőáldozási emlékeknek egy tároló. Persze Grétinek is fog belőle készülni.

Eredeti minta:

Ez pedig Gréta szobáját díszíti:

Ha valakinek megtetszett a keresztszemes hímzés, akkor erről az oldalról könnyen el tudja sajátítani az öltéseket és egyéb praktikus tanácsokat is kap hozzá.

A fiaim is nagyon szépen hímeznek, 10 éves koruk körül tanultak meg minimális segítséggel.

Karácsonyi témában fogok feltenni majd néhány egyszerűbb mintát.

Jó hímzést!

Vélemény, hozzászólás?

