Névnapomra kaptam

Október 23-án volt a névnapom. (Nemzeti ünnep 🙂 A fiúk lázasan dolgoztak az ajándékukon a szobájukban, tilos volt bemennem. Aztán mikor megkaptam, könnybe lábadtak a szemeim. Ákos versikét is írt: “Anya, te segítesz nékem mindig, matekban, magyarban. Én is segítek majd neked mindig a bajban.” Krisztián pedig az összegyűjtött zsebpénzéből el akart vinni ebédelni. El is felejtettem, milyenek tudnak lenni, egészen a következő csínytevésükig. 🙂

Ezek után persze elkészítettem a kedvenc sütijüket, a kekszes francia krémest. Ami nem tartozik az egészséges kategóriába, de  nagyon finom és sokszor kell készítenem. Ráadásul sütni sem kell. Az eredeti receptet innét vettem, de azért egy-két tanáccsal kiegészíteném. Képem most nincs róla, de legközelebb

Egy fedeles tepsibe szoktam tenni, így a hűtőben sem tudja átvenni más ételnek a szagát. A kekszeket pár másodpercre tejbe áztatom, mielőtt felhasználom (ezt a műveletet és a tepsibe pakolgatást a gyerekek is szeretik csinálni). A tejet fele részben vízzel helyettesítem, a vajból 20  dkg-ot keverek bele és a krémet a végén botmixerrel átkeverem, így sokkal simább és könnyebb krémet kapok. Tejszín helyett  2,5 dl-es cukrászhabot (Hulala) szoktam beletenni, mert a tejszín felverésével gondjaim szoktak lenni. Bár nem vagyok híve az ilyen anyagok használatának, ennél a sütinél kivételt teszek. A tetejére az étcsokihoz 1 tk. étolajat is keverek. Még a csoki rákenése után bejelölöm késsel, hogy hol szeretném vágni, így kihűlés után könnyebben szeletelhető.

Vélemény, hozzászólás?

