Parajfőzelék

A fiúk ma cserkész tanyázáson voltak, gondoltam készítek egy kis spenótfőzeléket. Gyerekkoromban ki lehetett volna kergetni vele a világból, de aztán mikor először készítettem Krisztiánnak, nekem ízlett. Igaz, nem fokhagymával, hanem banánosan készítettem. Amikor valakinek megemlítettük, kissé furcsán néztek ránk, hiába bizonygattuk, hogy finom. Egy darabig így ettük mi is Péterrel, aztán pár év múlva áttértem a klasszikus változatra. Krisztián egyébként a banánost is rám köpködte baba korában. Megeszik belőle valamennyit, de inkább köszöni, nem kéri. Ákosnak alig maradt valami vacsorára, pedig neki az egyik kedvenc főzeléke.

Én mirelit parajkrémből készítettem, de azért leírom, ha valaki nem tudná, hogy kell bánni a spenóttal.
Tisztítsd meg a spenótot és dobd egy-két percre forrásban levő vízbe, majd szedd át hidegbe, aztán vedd ki pár másodperc után.

Két zsemlét kockára vágtam, majd lelocsoltam annyi tejjel, hogy jól meg tudja szívni magát. Egy lábasba öntöttem 1 ek. olívaolajat, majd rányomtam 4 duci gerezd fokhagymát. Kicsit pároltam, rátettem az előzőleg kiolvadt parajkrémet, öntöttem rá egy bögrényi vizet és felforraltam. Hozzátettem 2 dl tejszínt, kb. fél dl tejet és a zsemléket, kevés sóval ízesítettem. Belemerítettem a botmixert és pürésítettem.  Felforraltam és tükörtojással tálaltam.

Vélemény, hozzászólás?

