A legfinomabb sajtos pogácsa

Mikor Krisztián nagycsoportos ovis volt, az óvónénijük, Kinga meghívta magukhoz a gyerekeket szüretelni. Mivel én is elkísértem Őket, alkalmam volt megkóstolni finom pogácsájukat.

Elkértem a receptet, mert nagyon ízlett. Évekig ezt a pogácsát készítettem, de a tavalyi Délibábos karácsonyozáson az egyik anyuka, Bella olyan finom, könnyű és kívül mégis ropogós pogit hozott, hogy Péter rögtön a receptje iránt érdeklődött. Nem írtuk le, de mindegyikünk jól megjegyezte és másnap el is készítettem. Azóta picit módosítottam rajta. Gyakran sütöm, mert a család egyik kedvence, de  a vendégeink is mindig elkérik a receptjét. Általában a fagyasztóban is tartok belőle 1-2 zacskóval, mert melegítve olyan, mintha akkor vettem volna ki a sütőből. A minigrillbe szoktam betenni 5 percre, de természetesen a sütő is megfelel. A legjobb az egészben, hogy pár perc alatt össze lehet gyúrni (az élesztőt sem kell felfuttatni), aztán letakarva a hűtőbe teszem éjszakára aludni. Reggel pedig kiveszem, nyújtom, hajtogatom, majd lekenem felvert tojással és vastagon leszórom reszelt sajttal. 4 cm átmérőjű szaggatóval kb. 120-130 db lesz. 200 fokon, alsó-felső sütésen 25 percig sütöm.

Hozzávalók:

50 dkg puha Ráma
25 dkg túró
1 tömlős sajt
1 kis tejföl
1 ek. só
3 tojás
1 kg liszt (1/3 rész rétesliszttel szoktam)
5 dkg élesztő

Tetejére:
1 tojás
reszelt sajt

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

