Mazsolás kuglóf

Fagylalttölcsért készítettem a héten és 4 tojássárgája megmaradt, egyből az jutott eszembe, hogy kuglóf lesz majd belőle. Annak idején még a fősuli kollégiumában is sütöttem párszor, a szobatársaim mindig nagyon örültek neki. Jó sokat kellett kevergetni a vajat a cukorral és tojássárgájával, elfáradt a kezem rendesen. 🙂 Ráadásul nem mindig akart szépen megkelni.

Kenyérsütővel és az Icukától kapott szilikonos kuglófformával gyerekjáték az elkészítése. További előny, hogy még mosogatni is alig kell valamit. 🙂 Sokára készül el, de közben csak pár perces munkák vannak. És a végeredmény miatt megéri várakozni.

Hozzávalók:

3 dl tej
4 tojássárgája
10 dkg vaj (margarinnal nem lesz az igazi)
10-15 dkg porcukor (ízlés szerint)
1 citrom reszelt héja
1 csipet só
1 cs. Bourbon vaníliás cukor
50 dkg finomliszt
3 dkg élesztő
egy marék megmosott mazsola

A hozzávalókat kenyérsütő üstjébe raktam (alulra a folyadék, utána a száraz hozzávalók). Ehhez egy régi mechanikus mérleget használok. Ráteszem az üstöt, beállítom nullára és beleteszem az alapanyagokat egyesével. (Természetesen mindig visszaállítom nullára.)

Dagasztás és kelesztés után:Sütőformába teszem és tovább kelesztem duplájára:190 fokon 40 percig sütöttem, majd a formában hagytam kihűlni:

Vélemény, hozzászólás?

