Gyors fahéjas csiga

Tegnap délelőtt fahéjas csigát sütöttem. A tészta olyan, hogy nem kell külön keleszteni, bár kevesebb élesztővel (3 dkg) úgy is el lehet készíteni.

Hozzávalók:

  • 2,5 dl tej
  • 1,2 dl olaj
  • 3 ek. cukor
  • 1 kk. só
  • 2 tojás
  • 50 dkg liszt (10 dkg Graham, 20 dkg rétes-, 20 dkg finomliszt)
  • 5 dkg élesztő (elmorzsolva)

A hozzávalókat beleraktam a kenyérsütőgépbe és dagasztóprogramon kb. fél óra alatt már készen is van a tészta.Ezután kb. fél cm vastag téglalap alakúra nyújtottam, megkentem olajjal és vastagon megszórtam fahéjas porcukorral.

Feltekertem, mint a beiglit és kb. 1 cm vastagságúra szeleteltem. Két gáztepsire való adag lett belőle. A sütőlapon kb. 10 percig kelesztettem, majd alsó-felső sütésen, 190 fokon 20 percig sütöttem.

Nagyon könnyű, ropogós csigák lettek. Kakaós és túrós és pizzás változatot is szoktam sütni.

Vélemény, hozzászólás?

