Finom almás lepény

Tegnapelőtt almás pitét akartam sütni. Gondoltam nem a megszokott receptet választom, bár meg voltam vele elégedve. Gyorsan beírtam a keresőbe és találtam is egyet, ami hasonló volt a megszokotthoz, ráadásul a hozzászólásokban nagyon sokan dicsérték. megsütöttem ezt a változatot, de a várakozásainkat alul múlta. Annyit módosítottam rajta, hogy 10 dkg teljes kiőrlésű lisztet tettem bele. Talán a sütőpor mennyisége volt szerintem sok. Azért elfogyott, mert ha nem vártam volna mást, nem lett volna rossz. Mindenesetre tegnap megsütöttem az én régi receptem (legalább 20 éve így sütöm) szerint is összehasonlítás végett. Na, meg a fiúknak is jól fog esni – gondoltam – a tanyázás után. Mindketten megállapítottuk, hogy az én változatom valamiért sokkal finomabb. A alaprecept egyébként Pelle Józsefné klasszikus süteményes receptgyűjteményéből származik és FINOM ALMÁS LEPÉNY néven található.

Ezek után jöjjön a recept saját verziója:

15 dkg teljes kiőrlésű liszt
20 dkg finomliszt
fél csomag sütőpor
15 dkg puha margarin
12 dkg porcukor
2 tojássárgája
2 evőkanál citromlé
kevés reszelt citromhéj
1-2 kanál tejföl (nekem nem mindig kell bele, ha ragadós a tészta, akkor kihagyom)

A hozzávalókat összegyúrtam és két részre vettem (kb. 80 dkg a tészta), egy 45 és egy 35 dkg-os darabra. Tállal együtt betettem a hűtőbe és addig elkészítettem az almát. 12 db közepes nagyságú almát kettévágtam, kiszedem a magházát és meghámoztam. Káposztareszelőn lereszeltem és jól kinyomkodtam a levéből. (Ha túl savanykás és kemény az alma, akkor a reszelt almát párolom kicsit, amíg a levét  elfövi és kevés cukrot és vajat keverek hozzá. A tészta nagyobb felét kinyújtottam és tepsibe tettem (az enyém 20X32 cm-es). Ha van, akkor meg lehet szórni darált dióval vagy mandulával is. Azután beleterítem jó vastagon az almát és megszórom Bourbon vaníliás cukorral, fahéjjal. (Esetleg megmosott mazsolát is lehet keverni az almához.) Ráterítettem a kinyújtott másik tésztát és hústűvel jól megszurkáltam. Légkeverésen 190 fokon kb. 25-30 percig kell sütni. Hústűvel érdemes ellenőrizni.

Aki az alma jótékony hatására is kíváncsi, annak javaslom, hogy olvassa el  a  házipatika.com erről szóló cikkét.

Hozzászólás

